ΕΟΡΤΟΛΟΓΙΟ

ΧΡΗΣΙΜΟΙ ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ

CLOCK FOR BLOG

Σάββατο 10 Οκτωβρίου 2015

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΤΡΙΤΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ

Με αφετηρία το απόσπασμα “Και πάλι στο σχολείο” της Ζώρζ Σαρή (Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας Β΄Γυμνασίου, σσ. 179-182), αξιοποιήθηκε η δυνατότητα οι μαθητές και οι μαθήτριες του Β3 (2015-2016) να διατυπώσουν και να απευθύνουν ένα ερώτημα σε κάποιο από τους ήρωες του κειμένου για να μάθουν ό,τι θα τους διέγειρε το ενδιαφέρον. Μετά από τη συνεργατική διαμόρφωση εύστοχων ερωτημάτων, τους δόθηκε η οδηγία να απαντήσουν στο ερώτημα τους. Επιβεβαιώθηκε ότι, όταν τους δίνεται η δυνατότητα να συλλογιστούν και να αναπτύξουν ένα ζήτημα κοντινό στα ενδιαφέροντα τους, μεγαλουργούν. Από τις εξαιρετικές εργασίες των παιδιών επιλέχθηκε η ακόλουθη και για τη διατύπωση της, αλλά κυρίως για την ευαισθησία της απέναντι στην τρίτη ηλικία.


ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΗΣ  ΜΑΘΗΤΡΙΑΣ  ΜΑΡΙΑΣ ΠΑΠΑΘΕΟΦΑΝΟΥ 

Ερώτηση: Αθηνά, θα ήθελα να σε ρωτήσω πώς μπόρεσες να περάσεις όλο το καλοκαίρι μόνη με τη γιαγιά σου;
Απάντηση: Το να είσαι μόνος σου με τη γιαγιά σου για ένα ολόκληρο καλοκαίρι, σαφώς ακούγεται βαρετό. Εάν όμως έχεις για παρέα τη δικιά μου γιαγιά, αυτό δεν ισχύει. Είναι μοντέρνα, γλυκιά, τρυφερή και όμορφη. Πηγαίναμε σχεδόν κάθε μέρα θάλασσα και τα βράδια βλέπαμε μαζί ταινίες. Πέρασα ένα δημιουργικό καλοκαίρι, διότι η γιαγιά μου φτιάχνει πολλές χειροποίητες κατασκευές. Έτσι οι δυο μας κατασκευάσαμε μερικά διακοσμητικά για το δωμάτιο μου. Όταν χρειαζόταν να μείνω για λίγο μόνη μου στο σπίτι, έγραφα στίχους και γράμματα στις φίλες μου, όπως σας έχω ήδη πει.
Και καταλήγει: Έτσι είναι η γιαγιά μου!
 
Αφιερώνεται, λοιπόν, στη γιαγιά της και σε όλες τις γιαγιάδες και παππούδες μας που μας εμπνέουν και μας ανοίγουν δίοδο προς τη δημιουργικότητα. Επίσημα τους τιμούμε την 1η Οκτωβρίου και ανεπίσημα τους σεβόμαστε και τους αγαπάμε καθημερινά!
Δήμητρα Λυμπέρη, φιλόλογος