ΕΟΡΤΟΛΟΓΙΟ

ΧΡΗΣΙΜΟΙ ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ

CLOCK FOR BLOG

Δευτέρα 16 Μαΐου 2016

ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΗΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥ

Αγαπητά μας παιδιά, 
Τα καλά νέα είναι ότι ενδέχεται να καταργηθούν οι εξετάσεις στο Γυμνάσιο. Τα κακά νέα είναι ότι για τη φετινή σχολική χρονιά οι εξετάσεις, γραπτές ή προφορικές, αποτελούν αναπόφευκτο μπελά. Επειδή λοιπόν η εξεταστική περίοδος-αλίμονο-έφτασε, κρίνεται αναγκαία η επικαιροποίηση της περυσινής ανάρτησης με τον τίτλο Ο ΔΕΚΑΛΟΓΟΣ ΤΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ. Εσείς δεν έχετε παρά να ακολουθήσετε τις παρακάτω συμβουλές και η επιτυχία θα είναι με το μέρος σας.

-Προγραμματίζω μεθοδικά το διάβασμά μου που σημαίνει οργανώνω σωστά το χρόνο μου, αφού παραδεχτώ ότι δεν έχω την καλύτερη σχέση ούτε με το διάβασμα ούτε με το χρόνο.  Επειδή η εξεταστική περίοδος είναι, δυστυχώς, μεγάλη και κουραστική, εκμεταλλεύομαι τα κενά μεταξύ δύο μαθημάτων για να ρίξω μια πρώτη ματιά σε περισσότερα μαθήματα.
-Η κ. Σπάρταλη (αν και τη φετινή χρονιά δε διδάσκει στο σχολείο μας) συνιστά διάβασμα όχι λιγότερο από 4 ώρες τη μέρα και αντίρρηση δε δέχεται! Συμπληρώνοντάς την η κ. Μαρκάκη προτείνει  εικοσάλεπτα διαλείμματα ανά μία –μιάμιση ώρα. Φυσικά στο διάλειμμα ασχολούμαι με ό,τι με χαλαρώνει: μουσική, τηλεόραση, κουβέντα στο κινητό ή στο facebook ή απλώς επιδρομή στο ψυγείο.
-Μεθοδεύω το διάβασμά μου σημαίνει: επισημαίνω τα sos, αγαπημένη έκφραση της κ. Γαλημιτάκη, συμβουλεύομαι σχεδιαγράμματα, φωτοτυπίες, επαναληπτικά τεστ και εργασίες τετραδίου (αν δεν τις έχω χάσει μυστηριωδώς) με την ευχή να ΄΄πέσει΄΄  μια γνωστή ερώτηση/άσκηση. Kαι φυσικά δεν ποντάρω στα ΄΄σκονάκια΄΄ γιατί  μην ξεχνάτε ότι οι επιτηρητές υπήρξαν κι αυτοί μαθητές!
-Τακτοποιώ το δωμάτιό μου καθώς έχω διαπιστώσει ότι η ακαταστασία δε με βοηθά να συγκεντρωθώ. Από τη μια το διάβασμα με συγκέντρωση είναι σαφώς αποδοτικότερο κι από την άλλη, ακόμα και αν δεν τα πάω καλά στις εξετάσεις, θα έχω γλυτώσει τη γνωστή μουρμούρα του ΄΄πότε επιτέλους θα μαζέψεις το δωμάτιό σου΄΄.
-Ελέγχω το άγχος μου. Με το να ξεφυλλίζω το βιβλίο  την τελευταία στιγμή το πιθανότερο είναι να αγχωθώ περισσότερο διαπιστώνοντας είτε ότι δεν ότι δε θυμάμαι είτε, ακόμη χειρότερα, ότι δεν ξέρω κάτι.
-Όταν παίρνω τα θέματα, τα διαβάζω προσεκτικά μια πρώτη φορά για τυχόν απορίες. Δεν ξεκινώ να απαντώ, αν δεν ακούσω προσεκτικά τις επεξηγήσεις του καθηγητή/της καθηγήτριας  αλλά και τις απαντήσεις του/της στις απορίες των άλλων παιδιών. Ευνόητο το  GOOD LUCK, guys από την κ. Ξερογιαννάκη.
-Ξεκινώ με τα θέματα που ξέρω καλύτερα. Δίνω ολοκληρωμένες απαντήσεις σε σωστά ελληνικά προσέχοντας τη σύνταξη και την ορθογραφία και έτσι σέβομαι, αν όχι συμπονώ, τον ταλαίπωρο διορθωτή όλων των ειδικοτήτων  που την περίοδο των εξετάσεων  κινδυνεύει ακόμη περισσότερο να ξεχάσει τα ελληνικά του. Συνεχίζω με τα θέματα που με ΄΄ζορίζουν΄΄, προσπαθώντας πάντα να γράψω όσα περισσότερα ξέρω.
-Δεν ξεχνώ  ότι η εικόνα του γραπτού μου προδιαθέτει  θετικά ή αρνητικά κατά τη διόρθωση. Με άλλα λόγια αποφεύγω μουτζούρες, βελάκια, αστεράκια κλπ. Σε περίπτωση που θέλω να συμπληρώσω κάτι, φροντίζω η παραπομπή να είναι ευδιάκριτη.
-Ελέγχω  προσεκτικά το γραπτό μου πριν το παραδώσω, χωρίς να βιάζομαι να συναντήσω τους φίλους μου με τους οποίους  έτσι κι αλλιώς  θα βρεθώ ή θα μιλήσω.
-Τρέφομαι σωστά, αποφεύγω καφέδες και αναψυκτικά, συνεχίζω να αθλούμαι, αν αυτό  εκτονώνει την ενέργειά μου, και κοιμάμαι ικανοποιητικά, αφού κάνω την προσευχή μου σύμφωνα με τη συνταξιούχα πια κ. Αθανασάκη. Τέλος, δεν ξεχνώ να φτάνω στην ώρα μου στο σχολείο έχοντας διαβάσει το σωστό μάθημα  για να μη μου τα ΄΄ψάλλουν΄΄, με το δίκιο τους, διευθύντρια-υποδιευθύντριες!

Παιδιά, κουράγιο. Εξετάσεις είναι, θα περάσουν!

ΚΑΛΟ ΔΙΑΒΑΣΜΑ & ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ!